sábado, 19 de janeiro de 2008

Takknemlighet

På tirsdag 10. januar var jeg på Hald Internasjonale Senter i Mandal sammen med andre studenter fra forskelige land. Vi hadde et møte som heter ”Pris & Bønn” og det var som et norsk ungdomsmøte med personer fra Thailand, Laos, Madagaskar, Kamerun, Uganda, Kenya, Tanzania, Serbia, Montenegro, Peru, Bolivia og Brasil.

Vi var sammen for å takke Gud fordi Han har gjort mange ting i og ved våre liv. Å være med Gud og med venner var utrolig fint. Vi hadde en spennende tid når vi traff hverandre igjen. I løpet av den tiden vi var i sammen på Hald, kunne vi se at Gud er ”in action”.

Lovsanger, bønner, vitnesbyrd og å delta: dette var ting som vi hadde på ”Pris & Bønn”. Vi ville takke Gud, vi ville gi til Ham en stor ”tusen takk” for deilige ting som Han har gjort. Da, sang vi lovsanger, ba sammen, hadde vitnesbyrd og vi delte opplevelser fra våre forskjellige praksis plasser rundt i Norge. Når vi var sammen der tenkte jeg på Salme 100:

1 La hyllings rop lyde for Herren, hele jorden!
2 Tjen Herren med glede, kom fram med fryd!
3 Kjenn at Herren er Gud! Han har skapt oss, ikke vi selv, til sitt folk og til den hjord han vokter.
4 Gå gjennom hans porter med takkesang, inn i hans tempelgårder med lovsang. Lov ham og pris hans navn!
5 For Herren er god; hans miskunn er evig, hans trofasthet varer fra slekt til slekt.


Jeg leste denne teksten høyt for de andre. Den ble spesiell for oss fordi vi på en måte hadde ”hele jorden” i dette rommet der vi var sammen. Vi var folk fra forskelige land for å takke og prise Guds navn. Vi kunne ”gå gjennom hans porter med takkesang” på vår lepper. Jeg kunne oppleve akkurat ordene fra Salme 100 i dette øyeblikk: personer fra hele verden var der sammen og vi tilba vår Gud som lever og vi ga Han takk. En gang til viste Gud oss at Han er god, hans miskunn er evig og hans trofasthet varer fra slekt til slekt.

Det er viktig å takke Gud for alle ting. Jeg ønsker å takke Gud for mange gode opplevelser og for alt som Han lært meg om livet i Norge. Selvfølgelig, har mitt liv forandret seg. Vi må ikke glemme dette ordet i løpet av våre liv: takknemlighet. Huske at takkesanger bringe oss nær til vår Gud.

Um comentário:

Elisabeth Mulelid Nordstrand disse...

Wow Edson, du har blitt sykt god i norsk! Staa paa!
Klem fra Elisabeth